Related Posts with Thumbnails

HTML

Pliszé és puszedli

Bütykölősblog textilekről, flitterekről, gyöngyökről és néhanapján sütikről is. Pillanatok az életemből, mikor homlokon habcsókol a múzsa. Kapcsolat:

Közösség

Glowaholic esküvői kiegészítők

2010.12.05. 20:57 Pliszeespuszedli

Macaronposzt

Mmmmmmmmacaron... de régóta akarom!

Ez az az édesség, amiről legalább két éve olvasom mások sikeres és sikertelen próbálkozásait, tippjeit, és minél többet kutakodtam az elkészítéséről, annál biztosabb voltam benne, hogy én erre képtelen vagyok. Jó félévekre fel is adtam, aztán megint incselkedett velem ez a rámenős édesség. Kóstolva vagy képen, bárhogy csábít is el, megszállja az agyadat, sárba tiporja az önértékelésedet, de itt, ezen a ponton, amikor egészen picire töpörödtél, akkor kell habzsákot ragadni, és leszámolni a macaronfóbiával... Nekem ez most 18 szem narancslekváros és rumos-meggyes macaronnal sikerült is. Íme az eredmény:

Az első sütés teljesítménymutatói kipipálva, a habcsókok teteje nem omlott össze, és kinőttek a talpacskái.

Alapreceptet szívesen megosztok, bár nem sok újat tudnék mondani... ráadásul már egy ízesítőanyag vagy színezőpaszta is megváltoztatja az alapmasszát, így nem véletlen, hogy annyi receptet olvasni. Legkedvesebb forrásom szerint elsősorban úgyis a kézmozdulataidon és az ösztöneiden múlik a siker. Ezért inkább csak megosztom a forrásaimat:

Macarons & Gourmandises: egy francia macaronkönyv, aminek szép volt a címlapja, jópofa ízek vannak benne, de túl franciául van ahhoz, hogy értsem a leírásait. Ihletadónak itt lesz a folytatásban is, illetve sokadik (immár beteljesült) macaronlázamnak ez volt a kiváltó ingere, amikor megvettem Brüsszelben, csak úgy, csoki és sör mellett, a sarki boltban.

Tartelette, Helene Dujardin blogja: no comment, szájtátva olvastam. Macaronról mindent, végre angolul.

Macaron videó a Youtube-on: ez is nagyon franciául volt, amitől nem lettem bátrabb :( De arra épp jó volt a képsor, hogy lássam, mikor jó a massza a mandula hozzáadása után, illetve milyen, amikor eleget pihent.

Szóval bátorság, és elő a habverőkkel ;)

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: desszert csináld utánam macaron


A bejegyzés trackback címe:

https://pliszeespuszedli.blog.hu/api/trackback/id/tr1002495371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása